måndag 20 april 2009

Podda i Strömpauserna

Många har frågat varför vi inte gör poddar på Ström, så att man kan ladda ner och lyssna var man än är. Det är synd, men funkar inte på grund av upphovsrättsliga skäl. Vi spelar alldeles för mycket musik för att det skulle gå. Att strippa av musiken är ju inte heller någon idé, då blir det inte så mycket kvar.

Men lösningen är att podda det som går att podda - i pauserna mellan onsdagar 21.30

jag har varit sen, men upptäckt hur fantastiskt mycket man lär sig av att lyssna på P3 (och P1) Dokumentär. K har tjatat länge på mig - och nu har jag äntligen förstått. Förra veckan lyssnade jag på den över ett år gamla dokumentären om Bordellhärvan, producerad av Anton Berg. Fantastisk radio och ett oerhört spännande ämne. Och jag lovar, jag gillar den inte bara för Anton Berg och jag växte upp i samma samhälle i Småland... nä, den är faktiskt rakt igenom fantastisk. Leif GW och andra i högform.

Idag har jag plöjt igenom dokumentären om Docklands som sändes i P3 igår. Givetvis ett mycket spännande ämne som har omnämnts i Ström (första säsongen), men inte på samma djuplodande sätt. Intressant att höra om Stockholms techno- och rejvscen ur ett politiskt och polisiärt perspektiv. Liksom att höra de gamla Docklandsarrangörerna ge sin syn på saken. Missa den inte. Här är länken.

Inga kommentarer: