onsdag 8 april 2009

Andreas ambient

Andreas:

Eftersom det är premiär av ambientbaren Flim i Stockholm idag, väljer jag lite passade remixer att fördrinka till:

Basic Channel - e2e4 Basic Reshape
Jag hade spelat sönder Basic Channels remix/cover/remake/reshape parallellt med
att jag lyssnat intensivt på Manuel Göttsching's original i flera år innan jag insåg att det handlade om en remix.

Cocteau Twins - Cherry Coloured Funk (Seefeel Remix)
Två bitvis lika nittiotalsband möts och gör något helt magiskt tillsammans.

LFO - Tied Up (Spiritualized Electric Mainline Remix)
Två totalt olika nittiotalsband möts och det låter som den där droniga sidan jag älskar med
Spacemen 3

Primal Scream - Higher Than The Sun (Higher Than The Orb Remix)
Utmärkt exempel på när rock och elektronik möts och blir nåt helt annat än hemsk elektrorock

Humeka - Analeptic Act (Plakto Remix)
Till skillnad från resten av min gubbiga lista är den nutida och alldeles gratis: http://freedownloads.last.fm/download/246681072/Analeptic%2BAct%2B%2528Plakto%2BRemix%2529.mp3

Inga kommentarer: