torsdag 9 april 2009

Ost till påsk


Jag vet inte hur påsken ser ut för er andra. För mig betyder den en utflykt tillsammans med K till Småland, för att hälsa på mina föräldrar och min bror och hans familj. Och tro mig, i Småland är påskbordet nästan lika överdådigt som julbordet.

Det brukar vara med en liten ostbricka på slutet av påskmiddagen också. Och i år finns det ett perfekt soundtrack till just den delen. Alkmaar Cheese heter tolvan som bör ackompanjera alla påskbord runt om i landet. För holländsk ost är god. Och på tolvan finns två hyllningar till några välkända ostar. Edam och Gouda. Bakom produktionsspakarna finns Ströms Håkan Lidbo och holländske Rob Adema. Båda låtarna bjuder fint skruvad techhouse som anknyter till popvärldens ökade intresse för ost och osttillverkning (som Alex James från Blur som blev ostproducent). Utgiven av schweiziska bolaget Tongut.

Jag missade releasefesten, men visst ser det trevligt ut:

1 kommentar:

Rob Adema sa...

the first release party was a great succes. It was good weather and the beer + cheese combo was perfect.