måndag 18 augusti 2008

Panik som lade sig


det som inte får hända när man ger sig iväg utomlands för att göra intervjuer (jo, det var också en av tankarna med att åka till Danmark - att träffa spännande danska producenter, djs och klubbfixare) är att den tekniska utrustningen går sönder eller krånglar... jag är totalt oteknisk och har ingen aning om vad jag ska göra om allt inte rullar som det ska... och den här gången gjorde det verkligen inte det. min inspelningsutrustning var stendöd - eller den rullade, men det kom inte in ett ljud i den och det var liksom meningen.

men i Danmark ordnar sig det mesta. inom en timme hade jag tagit en taxi till Danmarks Radio, träffat en hjälpsam tekniker som försåg mig med en mikrofon med flashminne och sen var det bara att köra! så ett STORT TACK till DR!!

och så fick jag ju se DR-Byn också. snygg byggnad.

Inga kommentarer: