fredag 22 augusti 2008

The Bunker Podcast




Efter förra årets New York-resa med K, A och M har jag längtat tillbaka varenda dag - i alla fall nästan. Nu åker K och jag tillbaka i Oktober och det ska bli underbart. Jag drömmer om svartvita Woody Allenfilmer på nätterna, läser Jonathan Lethems The Fortress of Solitude och peppar på shopping, restauranger, barer och klubbar i största allmänhet.

Men redan nu har jag upptäckt en fantastisk miss i planeringen. För det gäller ju alltid att planera. Det ska funka att vara ledig, både för K och mig. Och efter en hel del pyssel och pusslande bestämde vi oss för att resa en lördag och åka hem en torsdagkväll. Nästan en vecka i en av världens coolaste städer är självklart för kort. Men det är ändå något. Dessvärre gick jag först idag in på en av New Yorks finaste technoklubbars hemsida, The Bunker. De kör ju bara fredagar! Fan, jag hade glömt det. Well, som tur är har de en förträfflig podcast man kan bevaka/lyssna på här.

Under sommaren har man kunnat lyssna på sköna mixtapes av bland andra Agaric, Christian Vogel, Kalabrese och Alex Smoke. Näste man till rakning är Ryan Crosson, vars minimalmix har exakt den stuns och det driv man vill ha i en minimaltechnomix. Den borde komma upp på hemsidan vilken dag som helst.

och för er som ska till New York snart. Som inte behöver prioritera bort en fredag... här är kartan. Pilen visar var ni har roligt en fredagkväll - på The Bunker:

3 kommentarer:

Anonym sa...

thanks for the tip about the podcast and the club. From what I heard on the podcast the club must be very good because the podcast has some really nice music.

Mats Almegård sa...

Dear Rob,

yes, the podcast is very good isn´t it!? If you go to New York in the future I don´t think you wanna miss The Bunker. Have fun there!

Anonym sa...

The podcast is very good. It's been quite a while since I heard any good podcasts (next to the ones from Resident Advisor).

If all goes well I should be going the US next year and The Bunker is most certainly highly on my list of places to visit.

This might sound odd but what's the best club to visit in Stockholm? Because I haven't really been to any club night in Stockholm and I'm going to Stockholm in December.