fredag 23 oktober 2009

Dubfritt i vinter

Håkan Lidbo kallar det "kulturskymning" och "skandal". Men det är inte han som är mest illa däran i Strömredaktionen. Nej, det är Andreas Tilliander som sneglar sig oroligt över axeln när han vrider på filter och ekoeffekter. Än orkar han stå emot, men frågan är hur länge han klarar trycket från myndigheter och media...

Låt mig börja från början.

Det kom ett mail från Andreas. Han hade läst tidningar, sett nyhetsinslag, begrundat och insett hur allvarlig situationen är. Han mailade resterande Strömredaktion och fick snabbt stöd av Håkan och Hanna. Nu, i och med att jag lägger upp allt här på bloggen, ställer jag mig också enad med de andra i en protest för rätten att lyssna på eller till och med göra dub.

För så här är det. För en man som släppt låtar som "She Don´t Dub" och "Bonnadub" är det givetvis ingen lek när medierna startar hetsjakten på duben...





1 kommentar:

Martin Friberg sa...

:D

Jag fortsätter min morgon med den fantastiskt fina och kylslagna dubskivan Symbioasis av Demdike Stare. Kan vara bästa album 2009!