måndag 21 april 2008

Bad och låga BPM-tal




Jag tog en extremt lugn helg och ägnade mig åt att dricka grönt te, äta frukt och teppanyaki och bara plaska runt i baden på Hasseluddens Yasuragi. Skön nedvarvning när vi snart har kommit halvvägs med Ström för denna säsong (onsdagens program om Laurie Anderson är nummer fem av tio). Så nu är jag nybadad, nedvarvad och redo att bita tag i resterande avsnitt. Anna var i stället uppe i 45 varv när hon spelade skivor med Kvinnosaksklubben på Debaser, Medis i Stockholm, Håkan körde live på samma ställe och Andreas turnerar vidare med Familjen. I helgen var han i Danmark igen. Antar att det gör mig till Ströms svarta får - alla andra har ett tempo på sisådär 132 BPM (gissar jag). Själv sjönk jag ner till kanske 50 BPM. Japansk traditionell Sokyokomusik är inte känd för några tunga, snabba rytmer direkt.

Inga kommentarer: