tisdag 23 september 2008

Luomo - Convivial


Om en dryg månad släpper Luomo nytt album. Convivial är namnet och jag kommer att återkomma med en rejäl recension snart. Men tills vidare kan jag bara konstatera att två av albumets nio spår är riktigt, riktigt bra. Have You Ever och Love You All heter höjdpunkterna på skivan. På den första sjunger Cassy och på den andra Sascha "Apparat" Ring. Det är två magiska techhouselåtar med en stor dos synthpop. En kompis lyssnade och sa att det "nog hjälper att vara du, men att de är bra". Med det menade han att det hjälper att ha ett förflutet som Yazoo- och Depeche Mode-fan. För visst är det synthpoppigt. men absolut dansant och inte alls geeky som synthpop alltid är. Att Apparat har tagit fram sin allra finaste sångröst och att Cassy som alltid kan konsten att sjunga så där "jag har just blivit förkyld, men jag är coolast för det och har absolut aldrig en rinnande näsa" gör givetvis sitt till. Men det är de pumpande basgångarna, de exakta beatsen och de små detaljerna som gör dessa två låtar till några av årets bästa.

Hur resten av skivan låter kommer jag att skriva mer om i min recension, lagom till skivsläppet.

Inga kommentarer: