torsdag 18 september 2008

aouch

Jag visste det. Usel miljöaktivist som jag är glömde jag helt och hållet bort det frivilliga strömuppehållet som vi skulle smälla till med igårkväll klockan 21.50 till 22. Hela världen skulle bli svart och vi skulle spara på resurserna. Men funkade det? Nej inte hemma hos mig. Jag skyller helt och hållet på två eminenta Stockholmsbutiker som fick mig att glömma tid och rum.



Med en trave tidningar och böcker från Paper Cut (Krukmakargatan 3) satt jag i soffan och bläddrade, läste, bläddrade och glömde bort allt som inte var precis framför näsan. Förutom en sak: den goda kopp Pu´er-te som jag samtidigt sippade på. Teet var nyinköpt på In The Mood For Tea (Norrtullsgatan 9).



Ja, så kan det gå om man är tidnings- och tejunkie. Tekokaren snodde el, stereon stod på och läslampan spred elektriskt sken över mina fina litteratur-, musik- och modetidningar på soffan. Kan man stänga av retroaktivt? Typ mellan 4 och 5 i morgon bitti?

Inga kommentarer: