fredag 21 november 2008

Tilliander firar Elektron


När jag fyllde tio ville jag ha Visages Fade to Grey-singel. Jag hade den inspelad från Poporama på ett silvergrått och svart Luma Ferro C60-kassettband och drömde om att slippa höra Kai Kindvall säga "det var Brigitte som kom in där på vänsterkanten" i slutet av låten. Inte för att jag inte gillade Kai - det gjorde jag verkligen. Jag satt bänkad varje gång det var Poporama i P3, men för att jag ville höra hela låten - utan "ava" och "påa" från någon radiopratare...

Men jag undrar vad ett företag som fyller tio vill ha? Det är precis vad svenska Elektron gör - och ikväll firar de med bland andra den eminente radioprataren och tillika demonproducenten Andreas Tilliander. Andra som uppträder på Berg 211 i Göteborg ikväll är Hird, Huoratron och Neil Landstrumm. Är man någonstans i närheten av Göteborg bör man alltså inte missa.

Här är en bild på en av födelsedagsbarnets produkter:

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag fyllde 10 fick jag det jag önskade mig. En vit dubbelbandspelare. Så jag kunde spela av mina Pet Shop Boys-band till kompisar och spela av brorsans Depeche till mig själv. Mycket praktiskt.

kroffe sa...

När jag fyllde tio ville jag ha rollspelet Drakar & Demoner. Skulle det inte varit för att jag redan hade fått min första keyboard redan då skulle jag nog ha önskat mig en då...:)

/kroffe