fredag 14 november 2008

Digital Tone Festival


jag skrev igår kort om Digital Tone Festival i Umeå. Tänkte fylla på med lite mer info idag...

Jo, den 28 november intar Ström en av scenerna i Umeås Folkets Hus. Jag tycker det ska bli riktigt kul att spela där. Pluggade i Umeå under fem år och nu är det ett tag sedan jag var där. Så det ska bli kul att återse Vasaplan och Folkets Hus där jag ägnat alldeles för många timmar i mitt liv på filmfestivalen...

Ström spelar i Tonsalen och kvällen till ära kör vi rymdtema... så jag inleder med några Darth Vader-hits innan det är dags för Andreas och Håkan att rocka loss med rymdeffekter och fjäderreverb. Tobias von Hofsten följer också med i raketen och kommer som vanligt att bjuda på ett sprakande liveset.

Vi börjar tidigt och håller på länge. så kom dit. antagligen inleder jag med lite ambient och rymdsamplingar, sen blir det nog lite popig techno och house innan jag nördar in på minimal och acid för hela slanten. de andra gossarna tar därefter över och kör livereglagen i botten.

Men det är inte bara Ström som spelar på festivalen. Programmet är packat med godis som Kleerup, Adam Tensta, Juvelen, Gavana, Araya och massor med andra. Sist ut på lördagkvällen är DJ Aimnbreak och honom bör man inte missa. Eller: om man är där, LÄR man inte missa honom. Svettigt, brutalt och hårt brukar det vara när han drar igång med sina breaks. Så köp en tvådagarsbiljett redan nu.

ses i Umeå.

Inga kommentarer: