tisdag 6 maj 2008

Italia mia!


Strömredaktionen flyttar till Italien under denna veckan. Anna är förvisso hemma i Sverige och håller ställningarna, men jag är på reportageresa och tittar just ut på en av Venedigs kanaler från hotellrummet. Andreas turnerar med Familjen-Johan och besöker Rom, Venedig, Milano och några ställen till. Håkan är i Pisa och spelar live. Men lugn, det blir inga Eros Ramazzotti-hits i Ström denna veckan. Programmet är inspelat och klart - denna vecka spanar vi in Helsinforsscenen. när vi kommer tillbaka är det dags att ta tag i nästa veckas program – men till dess ska jag njuta lite italiensk mat och framförallt: sol! Så jag pluggar i Fennesz Venice iPoden, tar på mig hörlurarna och ger mig ut bland gondoler, försäljare som säljer fuskmärkesväskor, duvor och glassätande turister. På torsdag åker jag till Milano och spanar in Familjen live! Ska bli kul!

Inga kommentarer: