fredag 27 februari 2009

Jeff Mills about: X-102 rediscovers the rings of Saturn @ Kino Eiszeit, Berlin

Det har landat mycket nytt i min ipod på sistone. Och jag hade verkligen tänkt att jag skulle sätta mig ner och skriva om allt det nya som kommit och som kommer. Ge lite tips här på bloggen helt enkelt. Men sen råkade jag läsa The Wires intervju med Jeff Mills och hela min tillvaro blev skev. Jag insåg att jag försummat Jeff Mills å det grövsta under de senaste åren. Ledsen att säga det Jeff, men jag glömde bort dig en stund. Men nu är jag verkligen tillbaka igen. Jag skaffade snabbt X-102 Rediscovers the Rings of Saturn och det är i princip vad som snurrar i hörlurarna hela tiden. Visst, den har ett halvår på nacken och är inte direkt någon nyhet som jag kan tipsa om – du har säkert redan hört den. Men jag tipsar ändå. Mimas. Det är det spåret som är det vansinnigt vackraste jag hört på länge. Hela resten av skivan är fantastisk. Men det spåret får håret på mina armar att stå rakt ut. Sen är ju hela konceptet fantastiskt. Jag lägger in två videoklipp som förklarar tankarna bakom X-102 – vilket får mig att bli ännu mer imponerad av herr Mills och vad han gör. Nu tänker jag aldrig mer glömma bort honom.

Inga kommentarer: